סיפור ההתחלה
עבודת הגמר של פרידריך בקר בבית הספר הטכני בדיסלדורף זכתה להערכה רבה מצד Schollmayer שהיה מורה בבית הספר ומאוחר יותר הפך למנהל בבות בספר הטכני לצורפות בPfhorzeim והמליץ על בקר כמחליפו.
כמורה בקר רצה לתת לתלמידיו מה שלו היה, ידע נרחב המאפשר לצורף להתמודד עם פרויקטים שונים ולא להתמחות בתחום ספציפי.
גרמניה שלאחר מלחמת העולם השניה היתה עולם מפורק, פיזית ומנטאלית, הכנסיות חיפשו אמנים שיבנו מחדש חפצי קודש שנהרסו במלחמה. מכיוון שהיה חיפוש אחרי רוח אמונה חדשה הכנסיות הסכימו לקבל עיצובים מודרניים חדשניים ובכך איפשרו לצורפים רבים להתנסות בצורות חדשות. בשנות החמישים והשישים פרידריך בקר יצר ועיצב מספר גדול של "תכשיטי כנסיה" .
pic
בשנת 58 עבר בקר לדירה גדולה יותר שאפשרה לו לבנות בית מלאכה גדול יותר במרתף ולהעסיק בו סטודנטים ואסיסטנטים ובכך לערות אותם בעולם הצורני של עולם העיצוב. במקביל בשנות החמישים יצר בקר תכשיטים שהדגש בהם היה על התכשיט כמבנה ולא כקישוט. הוא השתמש באבנים גדולות דמויי קבושון או צורות גיאומטריות פשוטות ( במשך כל עבודתו כצורף הזמין בקר אבנים בחיתוך מיוחד שאפיינו את התכשיטים שלו) ושיבץ אותן בשיבוצי לחץ .מכיוון שהאבן היתה מוחזקת במקומה על ידי הקפיציות של גוף הטבעת בקר איפשר לקונים שלו לבחור באבנים שונות. הטבעות הוצגו לראשונה בשנת 59 ב MUNICH CRAFTS FAIR שם נתקלה בביקורת קטלנית מהוועדה הבוחרת עיצובים מתוך עשרה עיצובים שהגיש לתערוכה שמונה נדחו. מאוחר יותר זכו העיצובים שנשארו בפרס עיצוב באותה התערוכה.
בסוף שנות החמישים עיצב טבעות פיסוליות מזהב ואבנים יקרות. הטבעות הבנויות מצורות גיאומטריות פשוטות ואפקטים תלת מימדיים.
בשנות השישים החל לעבוד עם זהב לבן ומאוחר יותר עבר לנירוסטה ואבנים סינטטיות חומרים שלא היו מקובלים בעולם הצורפות באותה התקופה. בקר טען שמכיוון שמדובר בחידוש מודרני, חומרים מעשי ידי אדם, הם לגיטימיים לעבודה הצורפותית.
משנת שישים וארבע ועד מותו עסק בקר בעיקר בעיצוב תכשיטים ופסלים קינטיים . בתחילה עיצב סדרות תכשיטים שקרא להם VARIABLE JEWELRY בהם העונד לקח חלק אקטיבי בשינוי התכשיט. התכשיטים היו מורכבים מחלקים וצירים העונד יכול היה להזיז את החלקים ובכך להיות חלק מהיצירה.
בשלב מאוחר יותר בחר לחבר לתכשיטים מנגנונים מכניים כמו גלגלי שיניים, מיסבים ומשקולות כדי שהעונד יגרום לשינוי במבנה התכשיט על ידי תנועות לא מכוונות של הגוף. תנועת הגוף יצרה אי שיווי משקל במנגנון שהיה מוסתר במבנה התכשיט וגררה אחריה תנועה בתכשיט עצמו.
במנגנונים שבנה עבור התכשיטים השתמש לבניית הפסלים הקינטיים המוצבים ברחבי גרמניה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה