יום שלישי, 16 בדצמבר 2008

ט. הכשלונות והכשלים

קשה לומר האם יש אירוע מסוים או תקופה מסוימת במהלך ההיסטוריה הארוכה של חברת אלסי שבה ניתן לומר זהו כישלון. לאורך השנים חברת אלסי יצרה מאות אם לא אלפי מוצרים. כיוון שהחברה החלה את דרכה כחברה יצרנית שכל מטרתה הייתה ליצור כלי מתכת איכותיים, נבחן את השאלה הזו על המחית השנייה של החברה. משנות השבעים בו נכנס אלברטו אלסי אל החברה הוא ייצר תחת החברה יותר מ- 300 מוצרים. חלקם היו הצלחה גדולה וחלקם כישלון. בתחילת שנות התשעים הוא החליט לבחון את אותם 300 מוצרים ולראות מדוע חלקם הצליחו ומדוע לא. לאחר בחינה של כל המוצרים הללו אלברטו קבע פורמולה בעלת 4 פרמטרים לקביעה האם העיצוב שנעשה בתוך החברה טוב או לא והתאם לכך האם יהי הצלחה או כישלון. ארבעת הפרמטרים שקע אלברטו הם:
1. האם המוצר מדבר אל הלקוח? כלומר האם הלקוח יראה את המוצר ויומר- זה יפה.
2.האם מוצר עוזר ללקוח להבין את ערכי החברה. למשל: האם זה ייחודי, האם שה פשוט אך עדיין אלגנטי, האם זה ידידותי.
3. בדיקת הפונקציה של המוצר.
4. המחיר- מחיר שהלקוח יהיה מוכן לשלם עבור מוצר כזה.


אלברט עצמו מעיד כי הנוסחה שפיתח אינה עוזרת בכל המקרים אבל כן עוזרת ברובם. אם מדובר בור שנצא בקטגוריה בה אלסי מתמחה כבר שנים כמו קומקומים, סירים או מכונת קפה הוא מעיד כי הנוסחה עבדה בכל המקרים כאשר מדובר במוצר מתחום חדש יחסית למשל תחום העטים – תחום בו אין לאלסי הרבה ניסיון, י שלבדוק את הנוסחה בעוד דרכים אך העיקרון לטענתו של אלברטו נשאר אותו הדבר. לדבריו של אלברט אלסי היכולות שלו לנתח ככה מוצרים דבר שהוא עשה החל מכניסתו לחברה בשנות השבעים ועד היום היא הסיבה שחברת אלסי לא סבלה מכשלים וכישלונות גדולים

אין תגובות: