כבר מראשית דרכה בשנות ה50 הכתיבה סוני סגנון עצובי שנבע מהחלטות בחברה, החלטות שנבעו מתוך הסתכלות ומחקר של השוק הבינלאומי והרצון לייצר מוצר בינלאומי. הלוגו של סוני שינה את סגננו מס פעמים משנת 1955-73 כחיפוש אחר הפונט שיביע את החברה. ההחלטה הייתה לשים דגש על ה S האות הראשונה שתייצג את SONY לאחר מכן ניתן לראות את האות הראשונה מודגשת במוצרים למוצרים הללו כגון Minidisk ו Walkman.
כמו כן סוני עושה שימוש במשפטים מלווים הראשון היה "its a sony" שנוצר כדי לקדם את שם המותג של סונ ולייצר דימוי אמין למותג, נשעה שימוש מתמשך ביצירת משפטי ליוי לחברה לאורך השנים "digital dream child" "just try it ועוד המוצר הראשון שכה לתישבוחות היה הרדיו TR610
הקו הנקי והממשק המינמלי, מיעוט שילובי הצבעים ליוו את הסגנון של סוני לאורך השנים הסגנון תאם את רוח התקופה של המודרניזם הבאוהואס אבל הכיל את התרבות היפנית המימליסטית היה זה סגנון שתאם את הסגנון הבינלאומי שהותווה באותה תקופה אך סוני ראתה עצמה כצופה אל העתיד ויצרה שלל עיצובים השומרים על אופיה הנקי של עיצוב החברה על רווגוניות מוצריה האלקטרונים שיצרה לאורך השנים.
סוני יוצרת לתחום המדיה הבידורית האלקטרונית על גווניה, מרדיואים רשמקולים טלוויזיות וודיואים מחשבים קונסולות ותוכנות, לסוני הצורך לעמוד בראש הקידמה הטכנולוגית וליצור מוצרי בידור מובילים הן באיכותם והן בעיצובן תוך שמירה על מסגרת אשר הכתיבה לעצמה יצירת מוצר בינלאומי המכיל את המינימום נדרש שיהיה נעים וזורם.
הניקיון העיצובי כמו בטלוויזיה KX-27HF1 הוא למעשה חידוש לאותה תקופה בה היו רגילים לרמקולים כחלק מובנה מן הטלוויזיה כמו גם הכפתורים להפעילו שהיו בחזית הטלוויזיה, הטלוויזיה החדשה באה עם רמקולים נפרדים וכפתורים שאר אינם בחזית לצג המרקע, עיצוב הנובע מפונקציה אסטית.
למעשה אין לסוני מוצרים דהמציאה הם כולם יצירה מחודשת של משהו שכבר היה אבל הם לוקחים את הפונקצינליות של הם לא פעם מפשיטים את המוצר מכל קוישוטיות שיש בו ויוצרים לו מעטפת חדשה המותאמת לתפיסתם ובכך מנכסים אותו להיות מוצר חדש הם לוקחים את המראה שלו צעד קדימה בהפיכתו לאייקון למטבע לשון לסמל של מוצר ומחברים לו משפט או שם ההופכים מזוהים איתו.

סוני השתמשו בדמות קטנה קטנה SONY BOY שהמציאו אשר תשמש כמסבירה על המוצרים השונים וכך הפכה לדמות מותג קטנה עם השנים וקיבלה אופי משלה באיורים וסרטונים.



כמו כן סוני עושה שימוש במשפטים מלווים הראשון היה "its a sony" שנוצר כדי לקדם את שם המותג של סונ ולייצר דימוי אמין למותג, נשעה שימוש מתמשך ביצירת משפטי ליוי לחברה לאורך השנים "digital dream child" "just try it ועוד המוצר הראשון שכה לתישבוחות היה הרדיו TR610






סוני השתמשו בדמות קטנה קטנה SONY BOY שהמציאו אשר תשמש כמסבירה על המוצרים השונים וכך הפכה לדמות מותג קטנה עם השנים וקיבלה אופי משלה באיורים וסרטונים.


אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה