הזירה העיצובית
בתקופת מלחמת העולם השניה ולאחריה היה מחסור רציני באירופה בחומרי גלם דבר שמכורח המציאות השפיע על העיצוב. פשטות היתה מועדפת על עודף קישוטיות ואסכולת הבאוהוס, בית הספר לעיצוב שהוקם בגרמניה שבין שתי מלחמות עולם שאחת ממטרותיו היו לשקם את המדינה מבחינה תרבותית וחברתית, שלטה בעיצוב. הבאוהוס דגל בהתנערות מהסגנון המצועצע ששלט בעיצוב עד המלחמה והדגשת צרכיו הפשוטים של האדם כמרכז האידיאולוגיה התרבותית. סגנון עיצובי נקי ופשוט המרבה לעשות שימוש בקווים ישרים ואלמנטים פשוטים לייצור ושימוש ולשלב אמנות עם טכנולוגיה. באותן שנים שלאחר מלחמת העולם השניה קמה גם קבוצת "0" , קבוצת אמנים צעירים מדיסלדורף שביקשו למחוק את העבר והמלחמה ותוצאותיה ולהתחיל מאפס. הם הכריזו על עידן חדש, וביקשו להמציא אסטתיקה חדשה שלא מושפעת מהמסורת הגרמנית. הם דגלו במינימליזם פואטי צורות גיאומטריות נקיות אך מלאות הבעה שימוש בחומרים תעשייתים, אור אש וקינטיקה. יש המשווים את אמני ה"0" עם המינימליזם האמריקאי.
עיצוב סקנדינבי -מלחמת העולם שינתה סדרים סוציאליים והשפיע על הכלכלה העולמית, חסרים בחומרי גלם ועצים השפיעו על עיצוב רהיטים. בשנות החמישים החלה תנועה במדינות צפון אירופה שבדקה עיצוב מחדש של ריהוט, שימוש בעץ זול יותר וטכנולוגיות יצור פשוטות והאמינה שרהיטים מאיכות טובה צריכים להיות נחלת הכלל .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה