הזירה העיצובית
יפן שלאחר מלחמת העולם השנייה הייתה מושפעת מן המערב. סוני מייצרת מוצרי אלקטרוניקה, בעיקר רדיואים קטנים בהתחלה, מושפעת מן העיצוב בארה"ב (זו שהביאה על יפן אסון), המנצח האמרקאי משאיר את חותמו על יפן. התפישה היפנית אותה תקופה אומרת "עלינו לעשות מה שמתחירנו האמריאים עושים ולעשות את זה יותר טוב" העיצוב הוא חלק מכך. ניתו לראות את ההשפעה המודרנית האמריקאית שלאחר המלחמה בדגם הרדיו שיוצר באופן תעשייתי לקהל הרחב בשנת 1958 ה TR-610, ניתן לראות השפעות הקווים הנקיים המודרנים שדגלו הם הבאוהואס הגרמני, הסטרים ליין האמרקיאי וגם תפישה של פונקציונליות מכננת צורה שביכטלת צימצום המוצר והקטנתו.
בשנת 1959 יצא הטלוויזיה של סוני אשר הושפעה מן הצורה של המסך עצמו וכך קיבלו דגש הרדיוסים בקצוות והמבנה המאורך של זנב הטלווזיה. המבנה של הטכנולגיה המשפיע על העיצוב.
חברות אחרות הפעולות באותה תקופה ומשפיעות על השוק והתעשייה ביפן כגון הונדה הפועלת 1946 ומייצרת אופנועים. גם היא עבור השוק האמריקאי.


יפן שלאחר מלחמת העולם השנייה הייתה מושפעת מן המערב. סוני מייצרת מוצרי אלקטרוניקה, בעיקר רדיואים קטנים בהתחלה, מושפעת מן העיצוב בארה"ב (זו שהביאה על יפן אסון), המנצח האמרקאי משאיר את חותמו על יפן. התפישה היפנית אותה תקופה אומרת "עלינו לעשות מה שמתחירנו האמריאים עושים ולעשות את זה יותר טוב" העיצוב הוא חלק מכך. ניתו לראות את ההשפעה המודרנית האמריקאית שלאחר המלחמה בדגם הרדיו שיוצר באופן תעשייתי לקהל הרחב בשנת 1958 ה TR-610, ניתן לראות השפעות הקווים הנקיים המודרנים שדגלו הם הבאוהואס הגרמני, הסטרים ליין האמרקיאי וגם תפישה של פונקציונליות מכננת צורה שביכטלת צימצום המוצר והקטנתו.



אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה