
סטארק שאף מאז ומעולם לייצר להמונים. תפיסת העולם העיצובית שלו דוגלת בעיצוב טוב במחיר נמוך. בהתאם ניסה להנחיל את השקפת עולמו, לפיה עיצוב טוב צריך להגיע לכל בית, ולאו דווקא להירכש אך ורק על ידי אלו שמסוגלים להרשות זאת לעצמם : "בתחילת דרכי הזדעזעתי לגלות שעיצוב טוב ויפה נמכר רק לאנשים מאוד עשירים, בבוטיקים יוקרתיים. אנשים לא מבינים שבכך הם עושים עוול? מטרתי הייתה לעשות את ההיפך: כשהיה לי רעיון טוב רציתי להגיע איתו לכמה שיותר אנשים" ("ניוזוויק").
סטארק אכן פעל ע"פ עקרונות אלה, כששיתף פעולה עם רשת "טארגט" והציג את מוצריו הבולטים על מדפי החנויות. "עיצוב טוב יכול וצריך להיות חלק מהחיים היומיומיים, אתה יכול לתת הרבה יותר אהבה וכבוד לאנשים, במחיר נמוך". בנוסף, ראה בחיבור עם "טארגט" אקט של "דמוקרטיזציה של העיצוב". כך, בזכות חיבור זה, יותר אנשים יכולים ליהנות מהחוויה המועברת באמצעות המוצרים שעיצב.
סטארק ממשיך בגישתו זו כשהוא שב ומדגיש בראיונות שונים את השפעתו של העיצוב על חיי היומיום. הוא סבור כי אובייקט יפה, לא ישנה את חייו של אדם, אך הוא בהחלט יכול לעזור. "כל מה שסביבנו משפיע עלינו בתת המודע. האובייקט לא ישיב בעל שעזב, אך כן יכניס הומור ואינטליגנציה למרחב המגורים."
העיצוב של סטארק מתאפיין בטוטאליות, ואת הדוגמאות המובהקות ביותר ניתן למצוא בחללי הפנים שעיצב, בהם הקפיד לתכנן אפילו את הפרטים הקטנים ביותר כמו קופסאות הגפרורים.
בהמשך להשקפת עולמו של סטארק, לפיה האדם במרכז והעיצוב נועד להשפיע על איכות חייו, ניתן להבין את סירובו לקחת חלק בפרויקטים שנתפסים בעיניו כמזיקים לאדם. כך הוא מסרב לעסוק בתכנון מוצרים הקשורים לתעשיות הטבק, הנפט, ההימורים והאלכוהול.
כשנשאל באיזה מעיצוביו הוא הכי מתגאה, ענה סטארק: "בעיצוב הבא", זאת משום שלדבריו, הוא לעולם איננו מרוצה מהדברים שעשה עד כה ותמיד שואף ללמוד ולהשתפר.
הוא מכוון ליצירת אובייקטים חושניים ואנושיים (פעמים רבות הוא נותן שמות פרטיים למוצריו,כך למשל נקרא אחד הכיסאות שעיצב "Francesca Spanish" על שם דמות מספרו של סופר המדע הבדיוני הנודע פיליפ ק. דיק שהשפיע רבות על סטארק - "יוביק") העיצובים שלו משנות התשעים נודעו כמוצרי "over design", כינוי למוצרים נרקיסיסטיים, מושכים, בעלי קווים מעוגלים ומפתים.
כיום סטארק מאמין שפנינו אל עבר מאה שתהיה אנושית יותר מקודמתה. הוא מחפש ליצור מוצרים שיחזיקו מעמד זמן רב, בעלי משמעות, כאלו שיצליחו לבנות עולם תרבותי שלם יותר. הדרך לכך, הוא טוען, טמונה בהבנה של המעצב התעשייתי כי חלה עליו מחויבות חברתית ליצור מתוך כנות ואובייקטיביות. בשל השקפתו זו, הוא מצליח להגביר את המודעות לחשיבות העיצוב תעשייתי בקרב החברה הצרכנית ולהביא למכירת מוצרים תעשייתיים איכותיים לקהל צרכני רב ומגוון מבחינה כלכלית.
סטארק אכן פעל ע"פ עקרונות אלה, כששיתף פעולה עם רשת "טארגט" והציג את מוצריו הבולטים על מדפי החנויות. "עיצוב טוב יכול וצריך להיות חלק מהחיים היומיומיים, אתה יכול לתת הרבה יותר אהבה וכבוד לאנשים, במחיר נמוך". בנוסף, ראה בחיבור עם "טארגט" אקט של "דמוקרטיזציה של העיצוב". כך, בזכות חיבור זה, יותר אנשים יכולים ליהנות מהחוויה המועברת באמצעות המוצרים שעיצב.
סטארק ממשיך בגישתו זו כשהוא שב ומדגיש בראיונות שונים את השפעתו של העיצוב על חיי היומיום. הוא סבור כי אובייקט יפה, לא ישנה את חייו של אדם, אך הוא בהחלט יכול לעזור. "כל מה שסביבנו משפיע עלינו בתת המודע. האובייקט לא ישיב בעל שעזב, אך כן יכניס הומור ואינטליגנציה למרחב המגורים."
העיצוב של סטארק מתאפיין בטוטאליות, ואת הדוגמאות המובהקות ביותר ניתן למצוא בחללי הפנים שעיצב, בהם הקפיד לתכנן אפילו את הפרטים הקטנים ביותר כמו קופסאות הגפרורים.
בהמשך להשקפת עולמו של סטארק, לפיה האדם במרכז והעיצוב נועד להשפיע על איכות חייו, ניתן להבין את סירובו לקחת חלק בפרויקטים שנתפסים בעיניו כמזיקים לאדם. כך הוא מסרב לעסוק בתכנון מוצרים הקשורים לתעשיות הטבק, הנפט, ההימורים והאלכוהול.
כשנשאל באיזה מעיצוביו הוא הכי מתגאה, ענה סטארק: "בעיצוב הבא", זאת משום שלדבריו, הוא לעולם איננו מרוצה מהדברים שעשה עד כה ותמיד שואף ללמוד ולהשתפר.
הוא מכוון ליצירת אובייקטים חושניים ואנושיים (פעמים רבות הוא נותן שמות פרטיים למוצריו,כך למשל נקרא אחד הכיסאות שעיצב "Francesca Spanish" על שם דמות מספרו של סופר המדע הבדיוני הנודע פיליפ ק. דיק שהשפיע רבות על סטארק - "יוביק") העיצובים שלו משנות התשעים נודעו כמוצרי "over design", כינוי למוצרים נרקיסיסטיים, מושכים, בעלי קווים מעוגלים ומפתים.
כיום סטארק מאמין שפנינו אל עבר מאה שתהיה אנושית יותר מקודמתה. הוא מחפש ליצור מוצרים שיחזיקו מעמד זמן רב, בעלי משמעות, כאלו שיצליחו לבנות עולם תרבותי שלם יותר. הדרך לכך, הוא טוען, טמונה בהבנה של המעצב התעשייתי כי חלה עליו מחויבות חברתית ליצור מתוך כנות ואובייקטיביות. בשל השקפתו זו, הוא מצליח להגביר את המודעות לחשיבות העיצוב תעשייתי בקרב החברה הצרכנית ולהביא למכירת מוצרים תעשייתיים איכותיים לקהל צרכני רב ומגוון מבחינה כלכלית.
תמונה 1:
Francesca Spanish,armchair, 1970
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה