את ההשפעות שיש לעיצוב של ראמס ושל מעצבים רבים כמוהו ,ביניהם גם בוגרי ביה"ס ULM, ניתן לראות גם במוצרים רבים כיום המפורסמים ביניהם הם המוצרים של חברת "אפל" סדרות ה"אייפוד" לסוגיו ומוצרים רבים אחרים, לפחות משתי בחינות מהבחינה אסטטית כמובן, קווים פשוטים המבטאים גם את פונקציונאליות המוצר "form follow function", הבחינה השנייה היא הפונקציונאליות מורכבת ככל שתהיה אך פשוטה וקלה לתפעול. הדבר שאבד במהלך השנים הוא חלק חשוב מהאידיאולוגיה שהניע את ראמס ואת המעצבים בני דורו ששאפו לעצב מוצרים נצחיים ברוח ה "Good form" למוצרים רבים בני זמננו אורך חיים מוגבל הם מחוברים לטרנדים ולתקופה. הגדולה של ראמס הייתה שבחלק מהמוצרים שעיצב הוא יצר עיצוב המתאים לכל עת ולכל תקופה ישנם מוצרים רבים שמחינה אסטטית ופונקציונאלית עדיין רלוונטיים לימינו. התופעה העיצובית שצמתה מתוך המודרניזם, הבאוהאוס, ULM והמעצבים הגרמנים והאוסטרים בני דורו של ראמס מתבטאת אולי יותר מכל בתפיסה שמעצב צריך להיות גם מדען או בפירוש אחר מעצב צריך להיות גם: מהנדס, אומן – כזה שממדל מודלים פיזיים, שנוגע וחש את החומר ואולי גם כזה הנוגע וחש את הסביבה שמעבר ליצירה ולעיצוב: היבטים כלכליים, יזמות וכל מה שסובב סביב העיצוב ומביא את המעצב למיצוי הפוטנציאל הגלום בו. בראיון שנתן ראמס לאתר "Design Boom" אמר ראמס שהדבר שאהב יותר מכל הוא לשלב בין חומרים והוא ידע לעשות זאת בפשטות בדייקנות ובאופן כזה שבין החומרים נוצרה הרמוניה אמיתית. התחרות הקשה שמתקיימת כיום על כיסו של הלקוח מביאה מעצבים ומפתחים רבים לנסות ולשלב בין חומרים. עיצובים רבים נעשים בהשראת עיצוביו של ראמס ונעשה ניסיון להביא את השילוב בין החומרים לאותה רמה של גימור והרמוניה אליה שאף ראמס.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה