
אחד הכישלונות הצורמים ביותר של סטארק הוא ללא ספק הקומקום החשמלי Hot Bertaa, שעיצב עבור אלסי ב-1990. הקומקום מתאפיין בידית דמוית חרוט שחודרת את גוף הקומקום והופכת לזרבובית בצידו השני. סטארק ניסה להפגין את כשרונו ולהשתוות להצלחתם הקודמת של מייקל גרייבס וריצ'ארד סאפר בעבודותיהם לאלסי (כך לטענתו), והגה רעיון של "אווירודינמיקה נייחת". חבלי הלידה של המוצר ארכו 5 שנים. המכניזם ההנדסי המורכב שאמור היה להוליך את אדי המים הרותחים החוצה בשעת המזיגה כשל לאחר ייצור המוני של אלפים רבים של יחידות, זאת לאחר שבשלב אב הטיפוס לא נתגלו בעיות דומות. כתוצאה מכך, הפסיקה החברה סופית את ייצורו ב-1997. למרות שאלברטו אלסי הבהיר כי "אתה לא צריך חוברת הוראות כדי להיות מסוגל להפעיל קומקום חשמלי", הוא נתן גיבוי מלא למעצב ולכנות כוונותיו, ואף הגדיר את הקומקום כ"כישלון היפה ביותר שלנו אי פעם". עבור סטארק עצמו מהווה הקומקום את אחת העבודות שהוא "מתבייש בהן ביותר" ומתחרט על קיומן. הוא גם רואה בו אחראי לאובדן העניין ההדרגתי שלו בעיצוב סטייליסטי.
בשנות ה-90 גילה סטארק עניין אדיר בשלטי טלוויזיה. הוא ראה במי שמחזיק בשלט את בעל העוצמה בבית, הישות הפוסקת, ולכן החליט לעצב את השלטים של כל החברות תחת קבוצת Thomson כסמלים של כוח או שרביטים (Moa Moa). שלוש החברות הראשיות היו תומסון (צרפת), טלפונקן (גרמניה) וסאבה (איטליה). סטארק ניסה לבדל בין הזהות המותגית של השלוש: השלט של תומסון היה קוני, מובחן, משוואה מתמטית טהורה, כייצוג לערכים של דיוק וטכנולוגיה. טלפונקן שהתאפיינה בעיניו באיכות ובאינטליגנציה קיבלה שלט המעוצב בקווים של משוואה מנטלית: מתחיל מעוגל ומסתיים מלבני. בסאבה זיהה סטארק מידות של הומאניות כמעט אתנית, עם נגיעות אורגניות, ולפיכך בחר בצורת אמפורה עבור השלט שלה. אלא שאז החלו הדברים להשתבש, וזה הפך לכישלון הגדול ביותר של תומסון אי פעם, מסיבות מוזרות במיוחד: באחד הימים ניגש נשיא החברה לאאוטלט גדול במטרה לבדוק כיצד מוצגים המוצרים שלו לראווה. להפתעתו לא ראה במקום אף שלט בתצוגה. כשניגש לאחד הדיילים ואמר לו כי הוא מעוניין לרכוש טלוויזיה אולם הוא רוצה קודם לראות את השלט, ענה לו הדייל לתדהמתו כי הם אף פעם לא מציגים את השלטים. כשביקש להבין מדוע שלף הדייל מכיסו את אחד מהם ואמר: "בכנות, אדוני, לעשות אותם בצורה כזו! זו לא צורה לשלט רחוק, הם נראים יותר כמו אובייקטים לגברות, אם אתה מבין למה אני מתכוון..." למעשה, כל מכירות הקולקציה התרסקו וקבוצת תומסון כולה נקלעה למשבר כלכלי שחיסל אותה, אך ורק מכיוון שהשלטים נראו "יותר כמו אובייקטים לגברות, אם אתה מבין למה אני מתכוון...".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה