
סטארק, שהעיד על עצמו לא פעם כי היה מעדיף להיות אסטרופיזיקאי או מלחין, ממשיך לעצב במשך למעלה מארבעה עשורים כמויות מסחררות של מוצרים. מכיוון שהוא מחשיב עצמו "אזרח נלהב וכן של האנושות", הוא שם לנגד עיניו כמטרה את הצורך לפעול למען חזון של עולם צודק יותר. לפיכך, עוד משחר פעילותו, התבלט בזכות שאיפתו להעניק את המיטב האפשרי למספר הגדול ביותר של בני אדם, ובכך בחר להתעמת עם הפרדוקס לפיו ה"עיצוב" הוא שדה צרכנות שמיועד לאליטות הכלכליות והחברתיות בלבד, והגדיר מחדש את גבולות המקצוע כשהוא קורא לדמוקרטיזציה של העיצוב. כדי לממש את רעיונותיו, פיתח לאורך השנים עשרות רהיטי פלסטיק עבור החברות היצרניות האיטלקיות המובילות, כאשר הוא מצליח בזכות מהלכים טכנולוגיים ושיווקיים-אסטרטגיים להוזיל בהדרגה את מחירם לצרכן, כדי להופכם נגישים עבור קהלים גדולים בהרבה.
מצד שני, החל מהרגע הראשון דאג סטארק לשמן את מכונת יחסי הציבור שלו באופן מושלם: הוא ברא את עצמו כסלבריטי נוצץ של זירת העיצוב העולמית, והפך את שמו למותג בעל עוצמה אדירה כל כך, עד כי לטענתו הצמדת שמו לכל מוצר באשר הוא תוביל לגידול מיידי במכירות בסדר גודל של עד 45%. הסיטואציה הזו, המבוססת על העיקרון של אימפריה של שם אחד, שמוכר הכול מהכול, בראש ובראשונה בזכות אותו השם, מעלה לא מעט שאלות הנוגעות למהות העבודות של סטארק – האם קהל הקונים נוהר אחריו בזכות ייחודן, איכותן, האמירה שלהן, או שמא מדובר בפעולה עדרית, שבה כולם רוצים לאחוז באותם מותגים נחשבים ונחשקים על מנת להשתייך לקבוצה הנכונה? כך או כך, סטארק הטביע את חותמו על עולם העיצוב באופן מובהק שאינו משתמע לשתי פנים בעשייה אינטנסיבית ומגוונת, ונראה כי אין לו כל כוונות להפסיק בקרוב.
מצד שני, החל מהרגע הראשון דאג סטארק לשמן את מכונת יחסי הציבור שלו באופן מושלם: הוא ברא את עצמו כסלבריטי נוצץ של זירת העיצוב העולמית, והפך את שמו למותג בעל עוצמה אדירה כל כך, עד כי לטענתו הצמדת שמו לכל מוצר באשר הוא תוביל לגידול מיידי במכירות בסדר גודל של עד 45%. הסיטואציה הזו, המבוססת על העיקרון של אימפריה של שם אחד, שמוכר הכול מהכול, בראש ובראשונה בזכות אותו השם, מעלה לא מעט שאלות הנוגעות למהות העבודות של סטארק – האם קהל הקונים נוהר אחריו בזכות ייחודן, איכותן, האמירה שלהן, או שמא מדובר בפעולה עדרית, שבה כולם רוצים לאחוז באותם מותגים נחשבים ונחשקים על מנת להשתייך לקבוצה הנכונה? כך או כך, סטארק הטביע את חותמו על עולם העיצוב באופן מובהק שאינו משתמע לשתי פנים בעשייה אינטנסיבית ומגוונת, ונראה כי אין לו כל כוונות להפסיק בקרוב.
לינק לאתר TED, בו מופיעה הרצאה שנתן סטארק במרץ 2007, פורש את תפיסת עולמו ומשנתו אודות עיצוב, כשהוא חמוש בכריזמה, חוש ההומור האופייני שלו, ג'אקט אדום ומבטא צרפתי בלתי אפשרי:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה