יום שבת, 25 באפריל 2009

פרק ח' | ההישגים המרכזיים ואבני הדרך המשמעותיות

נקודות ציון חשובות:

1980 - MUJI החלה כחלק ממותג השייך לרשת הסופרמרקטים The Seiyu
המוצרים היו נארזים בצלופן שקוף בכדי למנוע בזבוז קרטון. MUJI נודעה כחברה שמכרה ספגטי בצורת u שהיה למעשה השאריות שנחתכו מהפסטה הישרה במחיר נמוך יותר ואיכות זהה.
המכירות של MUJI בדצמבר אותה שנה התבססו בתחום המזון ומוצרים יומיומיים, והם נמכרו ברשתות משפחתיות ובחנויות Seiyu. מגוון המוצרים אז היה: 9 מוצרים למשק הבית ו-31 מאכלים. מוצרים מרכזיים: סט של 12 נייר טואלט, מגבות מטבח, מארז טישו למילוי חוזר, מרכך בד, חומרי ניקוי נטולי זרחן, חומרי ניקוי נוזליים, נייר ניגוב שהעבירו את הקונספט של MUJI בצורה חלשה. מברשת שיניים ב-5 צבעים, פטריות שיקיטה מיובשות, סלומון, קפה נמס, רוטב סויה, חטיפים, שמן לסלט, אטריות סויה, מיסו, משקאות בטעם: תפוזים, אשכוליות ואננס, אבקת תיבול, קמח, פסטה, תה, אורז חום, שקיות תה ציקלון, דבש, ריבת תות, חמאת בוטנים, חתיכות סרטן, צנצנת פטריות. המסר הפרסומי של MUJI היה: "מחיר נמוך בעל סיבה".

1981 - MUJI מתחילה לשווק מוצרי הלבשה, עדיין באמצעות חנויות Seiyu
1982 - MUJI מתחילה לשווק בערוצים נוספים, בעיקר באמצעות סיטונאים
1983 - נפתחה חנות ראשונה תחת השם MUJI, כלומר החברה מוכרת ישירות ללקוחותיה, תחת המותג שלה
1986 - MUJI מתחילה לייצר ולרכוש מוצרים בחו”ל
1987 - MUJI מתחילה לפעול בצורה גלובלית

1989 - MUJI עוברת לבעלות של Ryohin Keikaku Ltd וזה הופך להיות היצרן, המשווק, של כל המוצרים והשירותים של MUJI, כולל פיתוח ועיצוב והפצה של מוצרים.
1991 - MUJI יוצאת לראשונה מגבולות יפן ופותחת את החנות הראשונה בחו"ל [לונדון]
1998 - MUJI מונפקת בבורסה היפנית בטוקיו.
2005 - MUJI זוכה בפרס זהב עבור עיצוב של חמישה ממוצריה מטעם הפורום הבינלאומי לעיצוב, גרמניה [International Forum Design]
2006 - MUJI מכריזה על תחרות עיצוב בינלאומית: MUJI AWARD 01

2008 - MUJI פותחת חנות בניו-יורק ומרחיבה את הפעילות ברחבי העולם תחת השם MUJI Global

כיום מונה החברה כ- 440 נקודת מכירה, מתוכן כ- 330 ביפן בלבד - מחנויות בגודל אלפי מ"ר ועד קיוסקים בתחנות רכבת. המותג MUJI הרחיב לאורך השנים את פעילותו, תחת ההגדרה "אורח חיים פשוט ובריא":

MUJI - מותג 'האם' המקורי
MUJI to GO - נקודות מכירה 'על הדרך' [תחנות רכבת, נמלי תעופה ועוד] כל מה שצריך לנסיעה קצרה או ארוכה
comKIOSK - הרחבת התפישה של נקודות מכירה 'על הדרך': הקיוסקים מציעים גם חטיפי בריאות, שתיה, מוצרי נייר ובגדים תחתונים
Family Mart - רשת חנויות 'מכולת' המציעות מגוון רחב של מוצרי MUJI בפריסה ארצית [יפן]
Hana Ryohin - מחלקת הפרחים של MUJI המציעה פרחים טריים, עציצים ופרטי דקורציה לבית
MUJI Capmsite - שלושה אתרי קמפינג הפועלים ביפן, המציעים סדנאות לטיילים מתחילים, סדנאות מלאכה ופעילות חקלאית
Café & Meal MUJI - מסעדות למזון בריאות
MUJI House - שיתוף פעולה עם חברת בניה הוליד שני אבי טיפוס לבתים: בית העץ House of Wood ובית החלונות House of Windows


אין תגובות: