האידיאולוגיה העומדת בבסיס העיצובים של MUJI טמונה כבר בשם החברה, הלקוח ממשפט יפני שמשמעותו no brand quality goods, שזהו גם החזון של החברה: "מוצרים איכותיים ללא השקעה בפרסום".
אידיאולוגיה זו מושתתת על פילוסופיית העיצוב היפני המסורתי: עיצוב הדוגל בפשטות ובסדר כמוטיבים שולטים. עיצוב נקי שמשרה תחושות איזון, שלווה ורוגע.
MUJI ידועה בעיצובה הייחודי, המדגיש מימנליזם ופונקציונליות.- אותו ניתן לשייך לשייך לזרם המודרניסטי של תחילת המאה העשרים, אולם מן הראוי לציין כי יש בו גם רבה מסממני העיצוב היפני.
בדומה לגישת העיצוב המודרניסטית, גם העיצוב היפני עושה שימוש במושג Less is More, כדי לנטרל עומס ויזואלי, הגורר בהכרח עומס מחשבתי. הדגש הוא על איכות ולא על כמות, והאיכויות תהיינה גם הן פשוטות – בצורה, בחומר, בצבע.
מסר זה מתורגם לשפה נקייה, אוניברסאלית, שמשתמשת בחומרים נקיים, המוצגים בצורתם הטבעית, ללא נהירה אחרי טרנדים מתוך מטרה להגביר את הרכישות- אין התאמה או פניה באופן אישי, המוצרים נעדרי אופי או סגנון נוסף מעבר לקו הנקי והפשוט.
אידיאולוגיה זו מושתתת על פילוסופיית העיצוב היפני המסורתי: עיצוב הדוגל בפשטות ובסדר כמוטיבים שולטים. עיצוב נקי שמשרה תחושות איזון, שלווה ורוגע.
MUJI ידועה בעיצובה הייחודי, המדגיש מימנליזם ופונקציונליות.- אותו ניתן לשייך לשייך לזרם המודרניסטי של תחילת המאה העשרים, אולם מן הראוי לציין כי יש בו גם רבה מסממני העיצוב היפני.
בדומה לגישת העיצוב המודרניסטית, גם העיצוב היפני עושה שימוש במושג Less is More, כדי לנטרל עומס ויזואלי, הגורר בהכרח עומס מחשבתי. הדגש הוא על איכות ולא על כמות, והאיכויות תהיינה גם הן פשוטות – בצורה, בחומר, בצבע.
מסר זה מתורגם לשפה נקייה, אוניברסאלית, שמשתמשת בחומרים נקיים, המוצגים בצורתם הטבעית, ללא נהירה אחרי טרנדים מתוך מטרה להגביר את הרכישות- אין התאמה או פניה באופן אישי, המוצרים נעדרי אופי או סגנון נוסף מעבר לקו הנקי והפשוט.
הקונספט העיצובי של MUJI הוא "Kanketsu" [פשטות ביפנית] שמטרתו להביא לרוגע בתוך הלחץ והגודש היומיומי. רק מה שהלקוח צריך, לא מתיימרים להיות יותר מזה.המוצרים של MUJI מיוצרים במגוון צבעים קטן ומוגבל. הנראות המותגית היחידה היא הטיקט שנותן אינפורמציה חיונית בלבד של מחיר וחומרים.בנוסף, MUJI מצהירים כי הם בוחרים בחומרים שיפגעו כמה שפחות בסביבה ושיש להם אפשרות להתפרק ולהתמחזר כעבור כמה שנים.האסטרטגיה השיווקית של MUJI דוגלת בהוצאה מינמלית על פרסום, ונשענת בעיקר על העובר מפה לאוזן, ונודעה בחווית קניה שהיא מספקת ללקוחותיה, והיא מהווה השפעה על התנועה האנטי מותגית.באחד הקמפיינים שלהMUJI הפיקה חולצות עם ריבוע לבן, המזמין את הלקוחות לצייר בו את הלוגו של עצמם, מעין מחאה על מוצרי השיווק של חברות מסחריות המתמקדות במותגיהן.על אף ש MUJI מצהירה על עצמה כלא ממותגת, המוצרים שלה מזוהים עם עיצוב מעולה ואיכותי.MUJI לא מפרסמת את שם מעצביה. מרבית העיצוב נעשה inhouse, ועדיין יש שמועות לפיהן מעצבים מפורסמים לקחו חלק בעיצוביה של MUJI בעילום שם. בנוסף לכך אחת לשנה מתקיימת תחרות עיצוב נושאת פרסים המזמינה גם מעצבים חיצוניים להציע עיצובים חדשים.כתב הטיימס ציין כי היפנים קוראים למעריצי MUJI “Mujirers” MUJI מתוארת ע”י מקורות שונים כ"דרך חיים".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה