יום שבת, 25 באפריל 2009

פרק ט' | הכשלים והכשלונות

למרות כמות האינפורמציה הרבה בספרות ובאינטרנט על חברת MUJI כמעט ולא ניתן למצוא אזכורים על כשלונותיה.
אנו יודעים כי החברה קמה בזמן שפל כלכלי בשנות השמונים, וכן כי מערך הפיתוח שלה בנוי בצורה כזו המאפשרת באמצעות שילוב הלקוח בתהליכי הפיתוח לחזות בצורה מדוייקת איזה מוצר יצליח ואיזה לאוו. (ראה הרחבה בפרק הבא) יתכן וזו הסיבה מדוע כמעט ואין לכך אזכורים.
המשבר הנוכחי בכלכלה הגלובלית לא פסח גם על רשת זו, ועל אף שהיא כביכול עבור מוצרי צריכה בסיסיים יומיומיים.
בנובמבר 2008 Ryohin Keikaku Co Ltd, הרשת המכילה את MUJI נפלה ב-6 אחוז עקב JP Morgan שחתכה בערך של הרשת והפכה אותה מניאטרלית לבעלת משקל עודף, עקב עליית הין והתחזקות המשבר העולמי שהביא אנשים באירופה וארה"ב ובעולם כולו לצמצם את הוצאותיהם ולהדק חגורה. יתרה מכך, החברה לא נקטה צעדים פרואקטיבים...
יחד עם זאת, השנה לא מתקיימת כסדרה תחרות העיצוב, והיא נדחתה ל-2010, מה שעשוי להצביע על סממניו של המשבר הכלכלי הנוכחי.

אין תגובות: